VÅRA TJÄNSTER

HUR KAN GEODATA
HJÄLPA DIN VERKSAMHET?

Genom åren har vi identifierat fyra kundområden där våra tjänster skapar mest värde; e-handel, omni, sälj- och service, samt transport. Här kan du läsa mer om hur vi hjälper olika branscher att lösa sina vanligaste utmaningar - med hjälp av geodata. 

icon

E-handel

VAD KOSTAR
EN FELAKTIG ADRESS?

Tusentals paket skickas dagligen, men en stor del kan inte levereras ut på grund av att mottagaradressen är ogiltig eller inte lämpar sig för paketutdelning. För dig som e-handlare kan det blir en dyr historia när transportbolagen debiterar utkörningar till fel adress eller tvingas hantera returer.

Vår API-tjänst för e-handlare hjälper dig att verifiera kundens gatuadress och postnummer, samt säkerställer att adressen är mottaglig för paket- och godsleveranser.

Du får förslag på rätt adress när en felaktig har hittats, samt kan öka konverteringen på din e-handel genom att kunden får hjälp med att fylla i rätt adress, postnummer, och postort med stavningshjälp (s.k autocomplete).

Läs mer här om tjänsten eller beställ direkt.

icon

omni

HJÄLP KUNDEN
TILL NÄRMASTE BUTIK

Idag förväntar sig kunden att enkelt se vilka butiker som har en specifik produkt i lager, samt kunna söka på vilken butik som är närmast till hands. Flera butikskedjor har dock olika utbud på både hyllan och lagret, vilket skapar extra komplexitet när upptagningsområden ska delas upp.

För dig inom omnikanaler kan vår karttjänst Atlas vara ett alternativ för att förbättra köpupplevelsen. Atlas integreras med din hemsida och ger kunden en överblick på vilken butik eller upphämtningsställe som ligger närmast. Tjänsten ger även stöd för att visualisera demografisk data som antal hushåll i ett specifikt område, vilket underlättar för att anpassa upptagningsområden eller planera butiksexpansioner.

Läs mer här om tjänsten eller beställ direkt.

icon

SÄLJ- OCH SERVICE

RÄTT KOMPETENS
PÅ RÄTT PLATS

Flera sälj- och serviceföretag med personal ute på vägarna beskriver ofta svårigheten i att koordinera rätt resurser till rätt plats, då det är en utmaning att jämnt fördela ansvarsområden samt tillkalla personer med specifik kompetens till rätt uppdrag. Lösningen blir ofta att arbeta i parallella kartor och system, med en sned ansvarsfördelning och otåliga kunder som resultat.

Genom att omvandla organisationens resurser samt kundadresser till punkter på en och samma karta får du en djupare förståelse för din verksamhets geografiska uppdelning, och det blir mycket enklare att skapa uppdaterade serviceområden eller säljdistrikt. Framförallt blir det lättare att nå fram till kunden med rätt kompetens i rätt tid!

Läs mer här om tjänsten eller beställ direkt.

icon

TRANSPORT

SNABBA OCH HÅLLBARA LEVERANSER

I takt med den växande paketmarknaden ökar också efterfrågan på både snabba och hållbara leveranser. För dig som speditör eller budfirma är det viktigare än någonsin att göra leveranskedjan både effektiv och hållbar, t.ex. genom högre fyllnadsgrad i fordonen eller samordning av transportflöden.

Våra tjänster fokuserar på att optimera dina utkörningsområden och förbättra fördelningen av geografiska ytor, för att minimera antalet felleveranser och därmed minska både onödiga bränslekostnader och miljöpåverkan. Dessutom med hänsyn till komplexa lager som olika fraktpris för olika zoner. Såklart ser vi också till att du har den senaste adressdatan för hela Norden med giltiga postnummer och gatuadresser som kan ta emot paket- och godsleveranser. Så att du kan fokusera på att leverera snabbt, rätt (och hållbart!)

Läs mer här om tjänsten eller beställ direkt.

VÅR KUNDPORTFOLIO

ETT URVAL AV VÅRA KUNDER

Våra möjligheter och användningsområden är stora, vilket också avspeglas i vår stora och breda kundbas. Vi är stolta leverantörer av geodata till såväl den mindre installationsfirman, som till marknadsledaren inom transport!