Med Atlas™ kan ni på ett enkelt sätt bygga servicesområden och säljdistrikt ner på femsiffrig postnummernivå.
Genom en visuell överblick över era kunder är det enkelt att bestämma och ändra storleken på varje anställds ansvarsområde. Kundfördelningen mellan era säljare eller servicetekniker blir jämnare och bidrar till att effektiviteten i er verksamhet ökar.
Många sälj- och serviceorganisationer är uppdelade efter specifika kompetenser, vilket skapar extra komplexitet när ansvarsområden ska delas upp. När ärenden kommer in kan man behöva se vilken personal som finns tillgänglig inom ett visst avstånd, och filtrera dem på efterfrågad kompetens.
Atlas™ stöder denna typ av komplex koordinering, vilket sparar både tid och resurser för er organisation.
Efter en lång tids jämförelse med andra leverantörer valde vi Atlas som koordineringsverktyg för våra servicetekniker. Atlas är ett mycket kompetent verktyg för att tilldela ärenden till servicetekniker med specifik kompetens på rätt plats.
Christopher Lindahl,Koordinator, Inselo
Atlas™ innehåller extra datalager som visualiseras för varje postnummer. Bland annat finns stöd för demografi och hushållstyp. Att dimensionera säljdistrikt eller serviceområden blir betydligt enklare med hjälp av relevanta datalager.
Genom riktade marknads- eller säljinsatser mot områden som motsvararar era kundsegment får ni ut mer av era satsningar, med bland annat högre kundvärde och ökad konverteringsgrad som resultat.
Eller kontakta oss angående:
info@geposit.se
08 410 239 70